Join me, Terry Brock, alongside Gina Carr, for this insightful episode where we dive deep into the world of content and its evolution! Is content still king?
Discover the secrets behind turning your content into cash as we explore innovative strategies using video, audio, and text.
We’ll reveal the game-changing EEAT concept from Google and why expertise, experience, authoritativeness, and trustworthiness matter more now than ever.
Plus, uncover the critical role of niche-specific content and community engagement in building a successful entrepreneurial business.
Is content still the reigning monarch in 2024?
Tune in to find out!
__________________________________________________
Here are the timestamps to help you see what you’ll get in this episode:
– **[00:00:00]** – Introduction: Terry Brock introduces the topic of using content to build an entrepreneurial business.
– **[00:00:35]** – Importance of Content: Discussion on the role of content and if it is still considered “king.”
– **[00:01:06]** – Content as a Bridge: Gina Carr explains why content is essential for building trust and showcasing expertise.
– **[00:02:19]** – Forbes Magazine Insights: Terry highlights an article from Forbes about the current status of content.
– **[00:03:13]** – Google’s EEAT: Explanation of Google’s EEAT (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness, and Experience) and its importance in content.
– **[00:07:41]** – Community and Trust: Terry and Gina discuss the importance of credibility and trustworthy sources in content.
– **[00:10:37]** – Niche-Specific Content: The necessity for creating niche-specific content that addresses the audience’s needs.
– **[00:12:08]** – Engagement is Queen: Gina shares Mari Smith’s insight on engagement being crucial alongside content.
– **[00:12:41]** – Five Essential Steps: Terry and Gina outline five key steps for converting content into cash.
– **[00:17:23]** – AI Tools for Biz: Information about free AI tools available for business enhancement.
This should help you easily navigate and get the most out of this episode!
First, here’s a gift for you to better understand AI and build sales –
Recommended AI tools for business growth.
http://AItools4biz.com
Here’s Your Video Link:
Listen to this & other episodes on our podcast
https://bit.ly/sre_podcast
For your convenience, here’s the English language transcript:
Terry Brock [00:00:00]:
One of the best ways you can build your entrepreneurial business is through content. And what do we mean by that? Well, it’s using video that you might have on, for instance, YouTube or audio on a podcast or somewhere else, and text from a blog or a post somewhere, use that content. Use that. You can then take that content and turn it into cash. That’s what we’re gonna talk about here on this particular video, and we’re gonna be talking about what’s going on with content. Is it still the king? Hey. You might be surprised when you find out about this because content is good, but is it the king still? That’s what we heard from Bill Gates about 30 years ago. Content is king.
Terry Brock [00:00:35]:
I have to agree with Bill at that time because that’s where it is. But now we’re inundated with gazillions. I think that’s the exact number. Gazillions of content. And how do you know what to produce and how it’s gonna help? Well, we’re gonna work on that. I’m Terry Brock, and I’m joined today by my partner and our fellow entrepreneur here at Starke Raving Entrepreneur, Gina Carr. Gina, what do you see for the role of content? Why is it so important? And people talk about it that much that it’s important for building your business.
Gina Carr [00:01:06]:
Well, essentially, content is the bridge by which people get to know about you, your products and services, your offerings, your thoughts, your philosophies. I talk about use when you’re using marketing and social media, you’re opening up your your brain and you’re opening up your heart so that people can understand you better. Now, specifically, as it relates to other products and services, there might not be a heart and a brain specifically, but it’s similar. You’re letting them kinda look under the hood and and get to know more about what’s available to help them solve their problems and make their lives better.
Terry Brock [00:01:45]:
Yeah. Exactly. And they’re growing to trust you that way. They grow to know, like, and trust. Well, that know, like, and trust that we’ve heard so much about before still applies today, and it relates to content. People get a chance to know you. Well, there’s some interesting information that we’ve seen out there, and I got a concept I wanna share with you first that we saw in an article as we were doing some research for this from Forbes Magazine. And so it’s here in Forbes Magazine, bring that in for you so you can see what it looks like, and it talks about, is content still really king? Is it still there? Well, as we look at that, it’s got some interesting points.
Terry Brock [00:02:19]:
Let me zoom in on this here for those of you watching this on video. And by the way, if you’re catching this on audio, you’ll get a lot of good from this as well. You might wanna check out the video a little bit later. But, Gina, I think they had some, interesting concepts here. They talked about they said, con content is king. You’ve likely heard that. You know, those are the three words thousands of times. They are first uttered by they were first uttered by Bill Gates almost 30 years ago.
Terry Brock [00:02:42]:
And so now we’re saying that content is king, but it’s not so black and white. And here’s why. What they’ve got now at Google, this is really important for anyone that’s creating content with video, writing, is e e a t. And I’m thinking, what in the world is that? E e a t. Well, they’re talking about that here. Recently, the seaside town of Brighton, England hosted the biannual Brighton SEO Conference, and the brightest one of the most talked about topics was EEAT. And here’s what it is. E e a EAT was first introduced by Google in 2018.
Terry Brock [00:03:13]:
It’s a metric by which Google’s quality raters assess and quantify the quality of any given topic of content. It stands for, and this is where it really gets important here, expertise, authoritativeness, and trustworthiness. Then in 2022, Google revised these guidelines adding an additional e for experience. The e for experience is really important because what we’re talking about there is we’re talking about the expertise, the experience that you have. Often, I’d like to say, first of all, I am not a medical doctor. I am not a surgeon at all. You do not want any medical advice from me. Only thing I’d come close to would be, you need to see a real doctor.
Terry Brock [00:03:56]:
That’d be about it. You’ll see a real one. But suppose I were to start writing something about what you need to do for surgery and what types of surgery we recommend. And I was just reading text written by someone else who might or might not be a surgeon. I learn how to pronounce the words, the fancy medical words, work with a coach on that, and I say it, that still doesn’t give me the expertise. It doesn’t give me the experience being able to do it, and I don’t have the authority to do that. So this becomes something that’s quite different. And it says, okay, Terry.
Terry Brock [00:04:27]:
That’s nice that you feel that way. But, really, when we get down to it, what you say about that doesn’t have the credibility. And this has enormous applications today when we see so many AI bots coming out and people claiming something. They don’t say, oh, you just said the right words. Because I could say the right word just reading from text of a real surgeon, but that wouldn’t give me the credibility of being a real expert or having the expertise and the experience of it. Gina, that’s kind of an interesting concept, and you’ve been dealing with this for quite a while. I know from the experience you have. You’ve seen a lot of, these types of concepts out there, people that talk about it, but it’s not real.
Terry Brock [00:05:07]:
What are your thoughts on Google’s EEAT proposal and their philosophy?
Gina Carr [00:05:14]:
Well, I think it’s very helpful. As a user, when I am searching for something, I would like for Google to go ahead and do the vetting for me. It saves me steps. Now I’m I’m gonna do that anyway, but the fact that I know that that’s part of the criteria and that it’s going to great lengths because it’s its entire profit model of how to present, content that’s gonna be most relevant to me, that has the most, expertise, the most authoritativeness, all of those things that it’s looking for. So I’m I’m grateful that it does that. And when we’re working with our clients and helping them craft or craft for them, content to put out there, we know what it’s looking for. And so by having that specific criteria, it really helps us.
Terry Brock [00:06:06]:
Yeah. Exactly. We’re knowing, okay. This person has the expertise. They have the experience. They’re not just shooting from the hip. They’re not just reading something, and that makes a big difference. But then there’s another one too that they talked about.
Terry Brock [00:06:17]:
Because they said, we look at this article. It said, okay. Now there’s another one that I thought was kinda interesting, kinda fun when you look at it. It says here that they’ve been expanded by what Google calls your money or your life, the YMYL topics. YMYL is much broader, including the likes of finance, health, safety, news, and current affairs. So we see, okay, this is a whole different thing that goes into it. It’s much more important, and it gives us the ability to see a whole lot more of, where we are, what’s going on, and how to do it. Your money or your life often would have connotations little bit different.
Terry Brock [00:06:57]:
Somebody puts a gun to your head, your money or your life. Now they’re talking about your money. Okay? Planning for that. There was a lot of videos with CPAs, financial planners, and other people who are giving financial advice. Okay? That’s good. Your money and then your life, your health. Is this diet good? Is this substance good? This supplement good? I’d like to hear that from real medical professionals, not just from Terry saying something. What I say, okay.
Terry Brock [00:07:21]:
I’ve got opinions about that. That’s nice. I am not a medical authority. I’m not a medical doctor. So you take it with a grain of salt, and anything you’re gonna do on that, I’d recommend you run it by a real medical professional. That just makes all the sense in the world. So you say, okay. We’re gonna hear what they have to say, then do it in the right way.
Terry Brock [00:07:41]:
Gina, this is a big area. It’s something that, we’re looking at. So your money or your life, That sounds a little dramatic at first, but to me, it seems to make sense. What do you think?
Gina Carr [00:07:52]:
Well, I think it’s really just taken into account that people are not one dimensional. We are very much 360 degree people. We’re I am interested in business. Yes. I’m interested relationships. I’m interested in wealth. I’m interested in politics to an extent. I’m interested in current affairs and a number of things of animals, animal welfare issues, and a number of other societal issues that I’m passionate about and interested in.
Gina Carr [00:08:25]:
So I think that that’s where my interpretation of what that means is that it brings into the search results the whole what the whole person might be looking for.
Terry Brock [00:08:37]:
Yeah. And, actually, there’s a real good side of this, Gina, because so many people now are concerned AI is gonna take our job. AI is gonna take it away. Well, no. Because the way that Google’s doing and I have to applaud them for that and high five the Google folks, well, therefore, what I think is a good decision, because it’s not just gonna be AI saying it. But it’s like, okay. You’re saying such and such. Do you have the expertise in this? Do you have a real degree in it, or do you have extensive study? Have you done this particular time? You know what you’re talking about.
Terry Brock [00:09:04]:
And do you have the, experience? You’ve done this for a while. You didn’t just start yesterday doing this. You’ve got years of it, and you’ve got the authoritativeness. That’s important. And the t, trustworthiness. Can we trust you? Medical doctors can even are human. Yeah. I know.
Terry Brock [00:09:20]:
Surprising, shocking thing, but they can be human, and they can lead you wrong. There are some that are not good just like in any profession. What you wanna do is get reliable sources and be able to move forward with that. Well, Gina, I wanna share another article that I think is real interesting when we look at the capabilities of where we are and what’s going on. There was one over here about content marketing, and that content marketing talks about where we’re gonna go. And they they asked the question here, I think very rightly so, is does it still rain in 2024? Let me move this around the screen. So is it still there? And I think there were some good points raised in this one. This is from Kiers, k I e r e s.
Terry Brock [00:09:58]:
And and we see that and by the way, the first article we were reading was from Forbes Magazine just to give proper attribution. They talk about here that it’s really giving some important considerations that content marketing is critical. It is still there. But is it king? Well, I don’t know about that. Now it’s saying that it wants to be here’s a real important concept, niche specific content that speaks directly to the needs and interests of the community. That is imperative. And we’re looking at different kinds of video, short form video that’s out there. The 30 seconds or 15 second videos that we see popular that are on different platforms, this is really critical.
Terry Brock [00:10:37]:
This kind of information, we see that it’s going to say, alright, Are we going to use this or not? And we see that it’s got some capabilities that are very good. Long form content still has a very important place to play. And I think when we look at it, there are many different areas where all of this comes into play, and we see, okay. There’s a lot of good content in many different forms. So I think when we come down to it, Gina, I really like your concept on this. For me, content, okay, it might be king still. We need that. Absolutely, we do not want to try and get by without it, but it involves a lot of other things too.
Terry Brock [00:11:14]:
It involves a lot of things like connecting with people, knowing who they are, and many others. What are your thoughts on that, Gina?
Gina Carr [00:11:23]:
Well, I think about context is important. It may not be king, but the context of the content is clearly important. I focus a lot on conversion as we do at Start Raving Entrepreneurs, content to cash. How do you create convert the content into real money that you could spend at the grocery store and pay the mortgage with? Right? These are some of the things that are really key and important and people lose sight of. So conversion, I could argue, is king. But I really like what our friend, Mari Smith, said many years ago, and it’s still true today. She said, content may be king, but engagement is queen, and the lady rules the house. And so
Terry Brock [00:12:08]:
I like that.
Gina Carr [00:12:09]:
That’s a big focus. You and I wrote a book years ago about social optimization and social scoring. And you can put out content, content, content, but what you wanna see is that people are responding. They’re liking. They’re commenting. They’re sharing. They’re interacting. That’s how you know that you’re on the right track.
Terry Brock [00:12:29]:
Absolutely. I think so. Well, here’s 5 steps we wanna give before we, leave. They’re gonna be really helpful. This is where you wanna stay in tune to the video. Make sure right here. Number 1, we recommend that you listen. Really listen.
Terry Brock [00:12:41]:
My buddy, Chris Brogan, talks about growing bigger ears. I mentioned that a lot. Listen to what people are saying like never before. Make sure that you’re following the need and the pain that they have. Number 2, graph content that specifically relates to the problems that they’re going through regularly and consistently. You wanna do that. Gina, you’ve talked about that, you know, a lot in a very helpful way. Find that pain and provide value that’s gonna be out there when you’re doing content, not just one piece of content, one video, or one article every 6 months.
Terry Brock [00:13:11]:
That’s not quite gonna do it. You want that that really solves their problems. What are your thoughts on that, Gina?
Gina Carr [00:13:17]:
Well, I know that people who listen to my videos and are part of our programs, they probably get tired. They probably hear me saying in their sleep, who do you serve and what problem do you solve? You have to be really clear on those as you’re creating content, as you’re crafting your offers, as you you are inviting people into your world so that you can really help them. I help them, help make their lives better. Who do you serve? What problem do you solve? So that’s the type of content that you need to be creating. Think of those two questions as paramount.
Terry Brock [00:13:49]:
Gina, sounds like what we heard in business school from those real smart business professors I had. They were really good. And another one here, I think it’s really important. Gina, this you know what’s important. Our stark raving entrepreneurs, we have a community. We often say people come for the content that we give, but they stay for the community because we’re sharing ideas. We often say that Japanese phrase that’s used a lot in Silicon Valley, none of us is as smart as all of us. Gina, what are your thoughts on the role of community in building content?
Gina Carr [00:14:18]:
Well, there’s so many benefits that we get from our community, and one of those is we learn from them as well as they are learning from us. I I love this saying about none of us is as smart as all of us, and it really shines in our labs. We in our program right now and and pretty much throughout the history of our 5 years of our program, we have had a lab type activity where our members get to share. They’re out there learning as well, and they’re bringing back to the community what they’re learning, how they’re adapting the especially the tech, especially the AI that that we’re focused on these days. So it’s really, it’s wonderful.
Terry Brock [00:15:01]:
Yeah. Exactly. A 4th key that we think is very important, you wanna keep improvising, adapting, and overcoming. The United States Marines talk about that a lot. Improvise, adapt, and overcome. We recommend you keep doing that in a world that’s changing fast, and that’s where the community comes in again because you need people that can help you on that and go, that one’s not gonna work so well. This one over here, you’re real good at that. You need that, and you need people who can give you that honest appraisal.
Terry Brock [00:15:27]:
Really help you with it. But number 5, final one. Gina, I wanna hear from you on this one definitely. Craft content that will take your content and convert it into cash. Content to cash. This is a phrase that you came up with. We’ve been using it a lot. I like that.
Terry Brock [00:15:43]:
Tell us what you mean by that, Gina.
Gina Carr [00:15:46]:
Well, we see people who are creating content, content, content, content, and then they come to us and they say, I’m doing all these things, but I’m not making any money. And so you have to have a focus and a strategy such that you have your funnels and you have your offers and you have your sales system, all of these things that you have to put together in order to bring in the dollars. Because you can’t just create content. You have to have a strategy and a plan behind it and and these systems. My undergraduate degree was systems engineering from Georgia Tech, and so I’m always thinking about the systems. What’s this what are the systems you can install so that you convert that great content you’re creating into cache.
Terry Brock [00:16:32]:
Absolutely. Well, Gina, I think you raised some really good points once again. That’s the key. We wanna take that content, turn it into cache, and we can do that by working with others. Gina, thank you very much for joining us today. Really appreciate your insights on this. And as we wrap things up here, I got some important information, something for you that you’re gonna be able to use a lot when you’re working with us, turning your content into cash. You can do that through our Stark Raving Entrepreneurs.
Terry Brock [00:16:58]:
That’s where you go. Stark Raving Entrepreneurs dotcom. And while you’re watching the video, we really appreciate if you like it, share it, and subscribe. So that way, it lets the algorithms know, hey. People are interested in that live and let live lifestyle, learning and growing with content and turning it into cash. And we’ve got something to thank you and to give you that can help you build your business. No charge to you. Ai tools for biz.com.
Terry Brock [00:17:23]:
That’s all lowercase, and it’s aitools, the number 4, biz.com, where you’re gonna learn about tools like DALL E 3, which is available with Chat GPT. And Chat GPT, very good. We give some real good examples on there. Also, Canva, how you can use that. Start looking at it, making it work for you. Lexica.art is one of the tools that we talk about for creating your pictures. Yoodly, a fabulous tool, which is voice coaching, speech coaching by an AI device, which is really, really handy. We may recommend looking into that.
Terry Brock [00:17:59]:
We also talk about OpenAI, which is the company that owns ChatGPT and DALL E 3 and some other tools as well that can be really good. And you’ll see, by the way, conveniently, those of you watching this on video, we got the QR code. Just put a little pause on here. Grab that QR code, and it’s yours for free. And matter of fact, here’s a little bit bigger image of it too. You wanna get that? AI tools, the number 4, biz.com, and you’ll be able to do that. So we got a lot of good here coming your way and even more right now, some videos that can specifically help you in learning, working with tools like Perplexity. You’re gonna find that up here.
Terry Brock [00:18:33]:
Click on those and watch that as well as we’re gonna show some others too. These are available for you. I’m Terry Brock on behalf of Gina Carr and all of us here at Stark Raving Entrepreneurs. Thank you for being with us today.
__________________________________________________
For your convenience, here’s the Spanish language transcript:
Terry Brock [00:00:00]:
Una de las mejores maneras de construir tu negocio emprendedor es a través del contenido. ¿Y a qué nos referimos con eso? Bueno, es usar videos que puedas tener en, por ejemplo, YouTube, o audio en un podcast o en otro lugar, y texto de un blog o una publicación en algún sitio. Usa ese contenido. Usa eso. Puedes tomar ese contenido y convertirlo en dinero. De eso vamos a hablar en este video en particular, y vamos a hablar sobre lo que está pasando con el contenido. ¿Sigue siendo el rey? Hey. Podrías sorprenderte al descubrir esto porque el contenido es bueno, pero ¿sigue siendo el rey? Eso fue lo que escuchamos de Bill Gates hace unos 30 años. El contenido es el rey.
Terry Brock [00:00:35]:
Tengo que estar de acuerdo con Bill en ese momento porque ahí es donde está. Pero ahora estamos inundados con billones. Creo que ese es el número exacto. Billones de contenido. ¿Y cómo sabes qué producir y cómo va a ayudar? Bueno, vamos a trabajar en eso. Soy Terry Brock, y hoy me acompaña mi socia y nuestra compañera emprendedora aquí en Starke Raving Entrepreneur, Gina Carr. Gina, ¿qué ves sobre el papel del contenido? ¿Por qué es tan importante? Y la gente habla mucho de que es importante para construir tu negocio.
Gina Carr [00:01:06]:
Bueno, esencialmente, el contenido es el puente por el cual la gente llega a conocerte, a conocer tus productos y servicios, tus ofertas, tus pensamientos, tus filosofías. Hablo de cuando usas el marketing y las redes sociales, estás abriendo tu cerebro y estás abriendo tu corazón para que la gente te entienda mejor. Ahora, específicamente, en relación con otros productos y servicios, puede que no haya un corazón y un cerebro específicamente, pero es similar. Les estás permitiendo mirar bajo el capó y conocer más sobre lo que está disponible para ayudarles a resolver sus problemas y mejorar sus vidas.
Terry Brock [00:01:45]:
Sí. Exactamente. Y así crecen confiando en ti. Crecen para conocerte, gustarte y confiar en ti. Bueno, ese conocer, gustar y confiar del que hemos oído tanto antes sigue aplicando hoy, y se relaciona con el contenido. La gente tiene la oportunidad de conocerte. Bueno, hay información interesante que hemos visto por ahí, y tengo un concepto que quiero compartir contigo primero que vimos en un artículo mientras hacíamos algo de investigación para esto de la revista Forbes. Así que está aquí en la revista Forbes, lo traemos para que puedas ver cómo se ve, y habla sobre, ¿el contenido sigue siendo realmente el rey? ¿Sigue ahí? Bueno, al mirar eso, tiene algunos puntos interesantes.
Terry Brock [00:02:19]:
Déjame ampliar esto aquí para aquellos que estén viendo esto en video. Y, por cierto, si estás escuchando esto en audio, también obtendrás mucho de esto. Puede que quieras ver el video un poco más tarde. Pero, Gina, creo que tenían algunos conceptos interesantes aquí. Hablaron sobre dijeron, el contenido es el rey. Probablemente has escuchado eso. Ya sabes, esas son las tres palabras miles de veces. Fueron pronunciadas por primera vez por Bill Gates hace casi 30 años.
Terry Brock [00:02:42]:
Y ahora estamos diciendo que el contenido es el rey, pero no es tan blanco y negro. Y aquí está el porqué. Lo que tienen ahora en Google, esto es realmente importante para cualquiera que esté creando contenido con video, escribiendo, es e e a t. Y estoy pensando, ¿qué demonios es eso? E e a t. Bueno, están hablando de eso aquí. Recientemente, la ciudad costera de Brighton, Inglaterra, acogió la Conferencia Brighton SEO bianual, y uno de los temas más hablados fue EEAT. Y esto es lo que es. E e a EAT fue introducido por Google en 2018.
Terry Brock [00:03:13]:
Es una métrica por la cual los evaluadores de calidad de Google evalúan y cuantifican la calidad de cualquier tema de contenido. Significa, y esto es donde realmente se vuelve importante aquí, experiencia, autoridad y confiabilidad. Luego, en 2022, Google revisó estas directrices añadiendo una e adicional para experiencia. La e de experiencia es realmente importante porque de lo que estamos hablando es de la experiencia que tienes. A menudo, me gusta decir, primero, no soy un médico. No soy un cirujano en absoluto. No quieres ningún consejo médico de mí. Lo único que podría acercarme sería, necesitas ver a un médico de verdad.
Terry Brock [00:03:56]:
Eso sería todo. Ve a ver a uno de verdad. Pero supongamos que empezara a escribir algo sobre lo que necesitas hacer para una cirugía y qué tipos de cirugía recomendamos. Y solo estaba leyendo un texto escrito por otra persona que podría o no ser un cirujano. Aprendo a pronunciar las palabras, las palabras médicas sofisticadas, trabajo con un entrenador en eso, y lo digo, eso aún no me da la experiencia. No me da la experiencia de poder hacerlo, y no tengo la autoridad para hacerlo. Así que esto se convierte en algo bastante diferente. Y dice, está bien, Terry.
Terry Brock [00:04:27]:
Eso es agradable que te sientas así. Pero, realmente, cuando llegamos al fondo, lo que dices sobre eso no tiene la credibilidad. Y esto tiene enormes aplicaciones hoy en día cuando vemos tantos bots de IA saliendo y gente afirmando algo. No dicen, oh, solo dijiste las palabras correctas. Porque podría decir las palabras correctas solo leyendo del texto de un verdadero cirujano, pero eso no me daría la credibilidad de ser un verdadero experto o tener la experiencia y la experiencia de ello. Gina, ese es un concepto interesante, y has estado lidiando con esto por un tiempo. Sé por la experiencia que tienes. Has visto muchos de estos tipos de conceptos por ahí, gente que habla sobre ello, pero no es real.
Terry Brock [00:05:07]:
¿Cuáles son tus pensamientos sobre la propuesta de EEAT de Google y su filosofía?
Gina Carr [00:05:14]:
Bueno, creo que es muy útil. Como usuaria, cuando estoy buscando algo, me gustaría que Google hiciera la verificación por mí. Me ahorra pasos. Ahora voy a hacer eso de todos modos, pero el hecho de que sepa que eso es parte del criterio y que va a grandes esfuerzos porque es todo su modelo de ganancias de cómo presentar, contenido que va a ser más relevante para mí, que tiene la mayor, experiencia, la mayor autoridad, todas esas cosas que está buscando. Así que estoy agradecida de que lo haga. Y cuando estamos trabajando con nuestros clientes y ayudándoles a crear o crear para ellos, contenido para publicar, sabemos lo que está buscando. Y así, al tener ese criterio específico, realmente nos ayuda.
Terry Brock [00:06:06]:
Sí. Exactamente. Sabemos, está bien. Esta persona tiene la experiencia. Tiene la experiencia. No solo está improvisando. No solo está leyendo algo, y eso hace una gran diferencia. Pero luego hay otro también del que hablaron.
Terry Brock [00:06:17]:
Porque dijeron, miramos este artículo. Dijo, está bien. Ahora hay otro que me pareció interesante, un poco divertido cuando lo miras. Dice aquí que han sido ampliados por lo que Google llama tu dinero o tu vida, los temas YMYL. YMYL es mucho más amplio, incluyendo cosas como finanzas, salud, seguridad, noticias y asuntos actuales. Así que vemos, está bien, esto es algo completamente diferente que entra en juego. Es mucho más importante, y nos da la capacidad de ver mucho más de, dónde estamos, qué está pasando y cómo hacerlo. Tu dinero o tu vida a menudo tendría connotaciones un poco diferentes.
Terry Brock [00:06:57]:
Alguien pone una pistola en tu cabeza, tu dinero o tu vida. Ahora están hablando de tu dinero. Está bien. Planificando para eso. Había muchos videos con CPA, planificadores financieros y otras personas que están dando consejos financieros. Está bien. Eso es bueno. Tu dinero y luego tu vida, tu salud. ¿Es esta dieta buena? ¿Es esta sustancia buena? ¿Este suplemento es bueno? Me gustaría escuchar eso de verdaderos profesionales médicos, no solo de Terry diciendo algo. Lo que digo, está bien.
Terry Brock [00:07:21]:
Tengo opiniones sobre eso. Eso está bien. No soy una autoridad médica. No soy un médico. Así que tómatelo con un grano de sal, y cualquier cosa que vayas a hacer en eso, te recomendaría que lo consultes con un verdadero profesional médico. Eso tiene todo el sentido del mundo. Así que dices, está bien. Vamos a escuchar lo que tienen que decir, luego hacerlo de la manera correcta.
Terry Brock [00:07:41]:
Gina, este es un gran área. Es algo que, estamos viendo. Así que tu dinero o tu vida, eso suena un poco dramático al principio, pero para mí, parece tener sentido. ¿Qué piensas?
Gina Carr [00:07:52]:
Bueno, creo que realmente solo se tiene en cuenta que las personas no son unidimensionales. Somos personas muy de 360 grados. Estoy interesada en negocios. Sí. Estoy interesada en relaciones. Estoy interesada en la riqueza. Estoy interesada en la política hasta cierto punto. Estoy interesada en asuntos actuales y en varias cosas de animales, problemas de bienestar animal y varios otros problemas sociales que me apasionan y me interesan.
Gina Carr [00:08:25]:
Así que creo que eso es lo que mi interpretación de lo que eso significa es que trae a los resultados de búsqueda el todo lo que la persona completa podría estar buscando.
Terry Brock [00:08:37]:
Sí. Y, en realidad, hay un lado muy bueno de esto, Gina, porque muchas personas ahora están preocupadas de que la IA va a quitar nuestro trabajo. La IA va a llevárselo. Bueno, no. Porque la forma en que Google está haciendo y tengo que aplaudirlos por eso y darles un alto cinco a la gente de Google, bueno, por lo que creo que es una buena decisión, porque no solo va a ser la IA diciéndolo. Pero es como, está bien. Estás diciendo tal y tal. ¿Tienes la experiencia en esto? ¿Tienes un título real en eso, o tienes un estudio extenso? ¿Has hecho esto en particular? Sabes de lo que estás hablando.
Terry Brock [00:09:04]:
¿Y tienes la experiencia? Has hecho esto por un tiempo. No comenzaste ayer haciendo esto. Tienes años de ello, y tienes la autoridad. Eso es importante. Y la t, confiabilidad. ¿Podemos confiar en ti? Los médicos pueden incluso ser humanos. Sí. Lo sé.
Terry Brock [00:09:20]:
Sorprendente, impactante, pero pueden ser humanos, y pueden llevarte por el mal camino. Hay algunos que no son buenos, al igual que en cualquier profesión. Lo que quieres hacer es obtener fuentes confiables y poder avanzar con eso. Bueno, Gina, quiero compartir otro artículo que creo que es muy interesante cuando miramos las capacidades de dónde estamos y qué está pasando. Había uno aquí sobre el marketing de contenidos, y ese marketing de contenidos habla de hacia dónde vamos. Y hicieron la pregunta aquí, creo que muy acertadamente, ¿sigue reinando en 2024? Déjame mover esto en la pantalla. Entonces, ¿sigue ahí? Y creo que se plantearon algunos buenos puntos en este. Esto es de Kiers, k I e r e s.
Terry Brock [00:09:58]:
Y vemos eso y por cierto, el primer artículo que estábamos leyendo era de la revista Forbes solo para dar la atribución adecuada. Hablan aquí de que realmente está dando algunas consideraciones importantes de que el marketing de contenidos es crítico. Sigue ahí. Pero ¿es rey? Bueno, no lo sé. Ahora está diciendo que quiere ser aquí hay un concepto realmente importante, contenido específico de nicho que hable directamente a las necesidades e intereses de la comunidad. Eso es imperativo. Y estamos mirando diferentes tipos de video, videos de corta duración que están por ahí. Los videos de 30 segundos o 15 segundos que vemos populares que están en diferentes plataformas, esto es realmente crítico.
Terry Brock [00:10:37]:
Este tipo de información, vemos que va a decir, está bien, ¿vamos a usar esto o no? Y vemos que tiene algunas capacidades que son muy buenas. El contenido de larga duración todavía tiene un lugar muy importante para jugar. Y creo que cuando lo miramos, hay muchas áreas diferentes donde todo esto entra en juego, y vemos, está bien. Hay mucho buen contenido en muchas formas diferentes. Así que creo que cuando llegamos al fondo, Gina, realmente me gusta tu concepto sobre esto. Para mí, el contenido, está bien, todavía puede ser el rey. Necesitamos eso. Absolutamente, no queremos intentar salir adelante sin él, pero involucra muchas otras cosas también.
Terry Brock [00:11:14]:
Involucra muchas cosas como conectar con la gente, conocer quiénes son, y muchas otras. ¿Cuáles son tus pensamientos sobre eso, Gina?
Gina Carr [00:11:23]:
Bueno, pienso que el contexto es importante. Puede que no sea el rey, pero el contexto del contenido es claramente importante. Me enfoco mucho en la conversión, como lo hacemos en Start Raving Entrepreneurs, contenido a efectivo. ¿Cómo conviertes el contenido en dinero real que puedas gastar en el supermercado y pagar la hipoteca? ¿Verdad? Estas son algunas de las cosas que son realmente clave e importantes y que la gente pierde de vista. Así que la conversión, podría argumentar, es el rey. Pero realmente me gusta lo que nuestra amiga, Mari Smith, dijo hace muchos años, y sigue siendo cierto hoy en día. Ella dijo, el contenido puede ser el rey, pero el compromiso es la reina, y la dama gobierna la casa. Y así
Terry Brock [00:12:08]:
Me gusta eso.
Gina Carr [00:12:09]:
Ese es un gran enfoque. Tú y yo escribimos un libro hace años sobre la optimización social y la puntuación social. Y puedes poner contenido, contenido, contenido, pero lo que quieres ver es que la gente está respondiendo. Les gusta. Están comentando. Están compartiendo. Están interactuando. Así es como sabes que estás en el camino correcto.
Terry Brock [00:12:29]:
Absolutamente. Creo que sí. Bueno, aquí hay 5 pasos que queremos dar antes de que nos vayamos. Van a ser realmente útiles. Aquí es donde quieres estar en sintonía con el video. Asegúrate aquí mismo. Número 1, recomendamos que escuches. Realmente escuches.
Terry Brock [00:12:41]:
Mi amigo, Chris Brogan, habla de tener oídos más grandes. Lo menciono mucho. Escucha lo que la gente está diciendo como nunca antes. Asegúrate de estar siguiendo la necesidad y el dolor que tienen. Número 2, crea contenido que se relacione específicamente con los problemas que están atravesando regularmente y de manera consistente. Quieres hacer eso. Gina, has hablado de eso, ya sabes, mucho de una manera muy útil. Encuentra ese dolor y proporciona valor que va a estar ahí cuando estés haciendo contenido, no solo una pieza de contenido, un video, o un artículo cada 6 meses.
Terry Brock [00:13:11]:
Eso no va a funcionar. Quieres eso que realmente resuelva sus problemas. ¿Cuáles son tus pensamientos sobre eso, Gina?
Gina Carr [00:13:17]:
Bueno, sé que las personas que escuchan mis videos y son parte de nuestros programas, probablemente se cansen. Probablemente me escuchan decir en sus sueños, ¿a quién sirves y qué problema resuelves? Tienes que ser realmente claro en eso mientras creas contenido, mientras creas tus ofertas, mientras invitas a la gente a tu mundo para que puedas realmente ayudarlos. Ayúdalos a mejorar sus vidas. ¿A quién sirves? ¿Qué problema resuelves? Así que ese es el tipo de contenido que necesitas estar creando. Piensa en esas dos preguntas como primordiales.
Terry Brock [00:13:49]:
Gina, suena como lo que escuchamos en la escuela de negocios de esos profesores de negocios realmente inteligentes que tuve. Eran realmente buenos. Y otro aquí, creo que es realmente importante. Gina, sabes lo que es importante. Nuestros stark raving entrepreneurs, tenemos una comunidad. A menudo decimos que la gente viene por el contenido que damos, pero se queda por la comunidad porque compartimos ideas. A menudo decimos esa frase japonesa que se usa mucho en Silicon Valley, ninguno de nosotros es tan inteligente como todos nosotros. Gina, ¿cuáles son tus pensamientos sobre el papel de la comunidad en la creación de contenido?
Gina Carr [00:14:18]:
Bueno, hay tantos beneficios que obtenemos de nuestra comunidad, y uno de ellos es que aprendemos de ellos así como ellos están aprendiendo de nosotros. Me encanta este dicho de que ninguno de nosotros es tan inteligente como todos nosotros, y realmente brilla en nuestros laboratorios. En nuestro programa ahora y y prácticamente a lo largo de la historia de nuestros 5 años de programa, hemos tenido una actividad tipo laboratorio donde nuestros miembros pueden compartir. Están ahí afuera aprendiendo también, y están trayendo de vuelta a la comunidad lo que están aprendiendo, cómo están adaptando especialmente la tecnología, especialmente la IA en la que nos estamos enfocando estos días. Así que realmente, es maravilloso.
Terry Brock [00:15:01]:
Sí. Exactamente. Un cuarto punto clave que creemos es muy importante, quieres seguir improvisando, adaptándote y superando. Los Marines de los Estados Unidos hablan mucho de eso. Improvise, adapt and overcome. Recomendamos que sigas haciendo eso en un mundo que cambia rápidamente, y ahí es donde entra la comunidad nuevamente porque necesitas personas que puedan ayudarte en eso y decir, eso no va a funcionar tan bien. Este de aquí, eres realmente bueno en eso. Necesitas eso, y necesitas personas que puedan darte esa evaluación honesta.
Terry Brock [00:15:27]:
Realmente ayudarte con eso. Pero el número 5, el último. Gina, quiero escucharte definitivamente en este. Crea contenido que convierta tu contenido en efectivo. Contenido a efectivo. Esta es una frase que se te ocurrió. La hemos estado usando mucho. Me gusta eso.
Terry Brock [00:15:43]:
Dinos qué quieres decir con eso, Gina.
Gina Carr [00:15:46]:
Bueno, vemos personas que están creando contenido, contenido, contenido, contenido, y luego vienen a nosotros y dicen, estoy haciendo todas estas cosas, pero no estoy ganando dinero. Y así que tienes que tener un enfoque y una estrategia tal que tengas tus embudos y tengas tus ofertas y tengas tu sistema de ventas, todas estas cosas que tienes que poner juntas para traer los dólares. Porque no puedes simplemente crear contenido. Tienes que tener una estrategia y un plan detrás de eso y y estos sistemas. Mi licenciatura fue en ingeniería de sistemas del Georgia Tech, así que siempre estoy pensando en los sistemas. ¿Cuáles son los sistemas que puedes instalar para que conviertas ese gran contenido que estás creando en dinero?
Terry Brock [00:16:32]:
Absolutamente. Bueno, Gina, creo que una vez más planteaste algunos puntos realmente buenos. Esa es la clave. Queremos tomar ese contenido, convertirlo en dinero, y podemos hacer eso trabajando con otros. Gina, muchas gracias por unirte a nosotros hoy. Realmente apreciamos tus ideas sobre esto. Y mientras concluimos aquí, tengo información importante, algo para ti que podrás usar mucho cuando trabajes con nosotros, convirtiendo tu contenido en dinero. Puedes hacerlo a través de nuestros Stark Raving Entrepreneurs.
Terry Brock [00:16:58]:
Eso es a donde vas. Stark Raving Entrepreneurs punto com. Y mientras ves el video, realmente apreciamos si le das me gusta, lo compartes y te suscribes. Así, permite que los algoritmos sepan, hey. La gente está interesada en ese estilo de vida de vivir y dejar vivir, aprendiendo y creciendo con contenido y convirtiéndolo en dinero. Y tenemos algo para agradecerte y darte que puede ayudarte a construir tu negocio. Sin costo para ti. Ai tools for biz.com.
Terry Brock [00:17:23]:
Eso es todo en minúsculas, y es aitools, el número 4, biz.com, donde vas a aprender sobre herramientas como DALL E 3, que está disponible con Chat GPT. Y Chat GPT, muy bueno. Damos algunos buenos ejemplos allí. También Canva, cómo puedes usar eso. Comienza a mirarlo, hacerlo funcionar para ti. Lexica.art es una de las herramientas de las que hablamos para crear tus imágenes. Yoodly, una herramienta fabulosa, que es coaching de voz, coaching de discurso por un dispositivo de IA, que es realmente, realmente útil. Podríamos recomendar mirar eso.
Terry Brock [00:17:59]:
También hablamos de OpenAI, que es la empresa que posee ChatGPT y DALL E 3 y otras herramientas también que pueden ser realmente buenas. Y verás, por cierto, convenientemente, aquellos que están viendo esto en video, tenemos el código QR. Solo pon una pequeña pausa aquí. Captura ese código QR, y es tuyo gratis. Y de hecho, aquí hay una imagen un poco más grande también. ¿Quieres obtener eso? AI tools, el número 4, biz.com, y podrás hacerlo. Así que tenemos mucho bueno aquí para ti y aún más ahora mismo, algunos videos que pueden ayudarte específicamente a aprender, trabajar con herramientas como Perplexity. Vas a encontrar eso aquí arriba.
Terry Brock [00:18:33]:
Haz clic en esos y míralos así como vamos a mostrar algunos otros también. Estos están disponibles para ti. Soy Terry Brock en nombre de Gina Carr y todos nosotros aquí en Stark Raving Entrepreneurs. Gracias por estar con nosotros hoy.